Yalnız Eğitilmişler Özgürdür Türkiyenin Kölelik ve Özgürlük Yolu
Liste Fiyatı :
50,00
İndirimli Fiyat :
43,00
Kazancınız :
7,00
Havale/EFT ile :
42,57
9786052983461
991819
https://www.kutubist.com/yalniz-egitilmisler-ozgurdur-turkiyenin-kolelik-ve-ozgurluk-yolu
Yalnız Eğitilmişler Özgürdür Türkiyenin Kölelik ve Özgürlük Yolu
43.00
El Kindi, Farabi ve İbn-i Sina ile Gazali arasındaki çatışma, akıl, mantık, süzgeç esaslı Aydınlanmacı İslam hareketi ile Ortodoks İslam hareketi arasındaki temel çatışmaydı.
El Kindi, Farabi ve İbn-i Sina geleneği yerine akıl ve din arasındaki ilişkiyi reddeden Gazali düşüncesinin galip gelmesi, İslam dünyasının bugün içinde bulunduğu siyasal ve ekonomik krizlerin ana nedenidir.
Bu çatışma coğrafyamızda bin yıldır sürüyor. Dahası özellikle son yıllarda görüldüğü gibi, ülkemize de çok olumsuz bir şekilde yansıyor.
Genel olarak Türkiye niye bozuldu? diye sorduğumuzda, karşımıza şu iki yanıt çıkıyor: Birincisi muhafazakâr-sağ alanı Ortodoks Vahabi İslam yorumu domine etti; ikincisi ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda liberal kapitalizm değerleri kültürel alanı dönüştürerek toplumsal dokuyu yozlaştırdı.
Önümüzdeki en ciddi sorun ise eğitimin muhafazakârlaştırılmasıdır: Başörtüsüne ortaokul birinci sınıfta izin verilmesi, okullara mescid açılması, okulların imam hatipleştirilmesi, merkezi sınav sistemiyle öğrencilerin imam hatiplere yönlendirilmesi, din dersinin ilkokul birinci sınıftan başlayarak zorla okutulması, Osmanlıca'nın normal liselerde seçmeli ders yapılması, müfredatın bilimsel içeriğinin
her yıl tırpanlanması vb.
Silivri, geçen kedisiz günlerin eseridir. Müyesser
El Kindi, Farabi ve İbn-i Sina geleneği yerine akıl ve din arasındaki ilişkiyi reddeden Gazali düşüncesinin galip gelmesi, İslam dünyasının bugün içinde bulunduğu siyasal ve ekonomik krizlerin ana nedenidir.
Bu çatışma coğrafyamızda bin yıldır sürüyor. Dahası özellikle son yıllarda görüldüğü gibi, ülkemize de çok olumsuz bir şekilde yansıyor.
Genel olarak Türkiye niye bozuldu? diye sorduğumuzda, karşımıza şu iki yanıt çıkıyor: Birincisi muhafazakâr-sağ alanı Ortodoks Vahabi İslam yorumu domine etti; ikincisi ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda liberal kapitalizm değerleri kültürel alanı dönüştürerek toplumsal dokuyu yozlaştırdı.
Önümüzdeki en ciddi sorun ise eğitimin muhafazakârlaştırılmasıdır: Başörtüsüne ortaokul birinci sınıfta izin verilmesi, okullara mescid açılması, okulların imam hatipleştirilmesi, merkezi sınav sistemiyle öğrencilerin imam hatiplere yönlendirilmesi, din dersinin ilkokul birinci sınıftan başlayarak zorla okutulması, Osmanlıca'nın normal liselerde seçmeli ders yapılması, müfredatın bilimsel içeriğinin
her yıl tırpanlanması vb.
Silivri, geçen kedisiz günlerin eseridir. Müyesser
- Açıklama
- El Kindi, Farabi ve İbn-i Sina ile Gazali arasındaki çatışma, akıl, mantık, süzgeç esaslı Aydınlanmacı İslam hareketi ile Ortodoks İslam hareketi arasındaki temel çatışmaydı.
El Kindi, Farabi ve İbn-i Sina geleneği yerine akıl ve din arasındaki ilişkiyi reddeden Gazali düşüncesinin galip gelmesi, İslam dünyasının bugün içinde bulunduğu siyasal ve ekonomik krizlerin ana nedenidir.
Bu çatışma coğrafyamızda bin yıldır sürüyor. Dahası özellikle son yıllarda görüldüğü gibi, ülkemize de çok olumsuz bir şekilde yansıyor.
Genel olarak Türkiye niye bozuldu? diye sorduğumuzda, karşımıza şu iki yanıt çıkıyor: Birincisi muhafazakâr-sağ alanı Ortodoks Vahabi İslam yorumu domine etti; ikincisi ekonomik, siyasal ve kültürel alanlarda liberal kapitalizm değerleri kültürel alanı dönüştürerek toplumsal dokuyu yozlaştırdı.
Önümüzdeki en ciddi sorun ise eğitimin muhafazakârlaştırılmasıdır: Başörtüsüne ortaokul birinci sınıfta izin verilmesi, okullara mescid açılması, okulların imam hatipleştirilmesi, merkezi sınav sistemiyle öğrencilerin imam hatiplere yönlendirilmesi, din dersinin ilkokul birinci sınıftan başlayarak zorla okutulması, Osmanlıca'nın normal liselerde seçmeli ders yapılması, müfredatın bilimsel içeriğinin
her yıl tırpanlanması vb.
Silivri, geçen kedisiz günlerin eseridir. MüyesserStok Kodu:9786052983461Sayfa Sayısı:168Baskı:1Basım Tarihi:2018-01Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.