Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%10
Sanat Emeği Kültür İşçileri ve Prekarite %10 indirimli Ali Artun

Sanat Emeği Kültür İşçileri ve Prekarite

Liste Fiyatı : 196,00
İndirimli Fiyat : 176,40
Kazancınız : 19,60
Havale/EFT ile : 174,64
9789750514531
1045284
Sanat Emeği  Kültür İşçileri ve Prekarite
Sanat Emeği Kültür İşçileri ve Prekarite
176.40
“Sanat emegi” deyince üzerinde durulmasi gereken en etkili hadise, kuskusuz kültürün özellestirilmesiyle birlikte baslayan kültürendüstrisindeki patlama ve dönüsümlerdir. Kültür endüstrisi biteviye dallanip budaklanmakta ve bu endüstride çalisanlarin sayisi her geçen gün kabarmaktadir. Medya, yayin, iletisim, PR, pazarlama/ markalandirma, reklam, eglence, spor, turizm, tasarim, egitim, bilisim, telekomünikasyon gibi alanlari dolduranlarin, kentsel çalisan nüfus içindeki orani, bütün hizmet ve finans sektörü de hesaba katilinca, gelismis ülkelerde maddi üretim sektöründekileri çoktan katlamistir. Kültür endüstrisinin müzeler, bienaller, festivaller, fuarlar, galeriler, müzayedeler araciligiyla örgütlenen dogrudan sanatla ilgili aglari da giderek giriftlesmekte ve sismektedir. Bunlar arasinda sanatin küresellestirilmesinin asal ortamlari olarak ortaya çikan bienaller, Paolo Virno ve Pascal Gielen gibi prekarite yazarlari tarafindan post- Fordist, gayri maddi, esnek ve güvencesiz emek rejimlerinin ideal modeli olarak tanimlanmaktadir. Hatta Gielen daha da ileri giderek, bütünüyle “sanat ortaminin ekonomik sömürü için ideal bir model”olup olmadigini irdelemektedir. Gerçekten de, bienal sanatçilari, küresel korporasyonlarin himayesi altinda örgütlenen bu son derecede otokratik ortamlarin bir anlamda çalisanlari sayilmazlar mi?
  • Açıklama
    • “Sanat emegi” deyince üzerinde durulmasi gereken en etkili hadise, kuskusuz kültürün özellestirilmesiyle birlikte baslayan kültürendüstrisindeki patlama ve dönüsümlerdir. Kültür endüstrisi biteviye dallanip budaklanmakta ve bu endüstride çalisanlarin sayisi her geçen gün kabarmaktadir. Medya, yayin, iletisim, PR, pazarlama/ markalandirma, reklam, eglence, spor, turizm, tasarim, egitim, bilisim, telekomünikasyon gibi alanlari dolduranlarin, kentsel çalisan nüfus içindeki orani, bütün hizmet ve finans sektörü de hesaba katilinca, gelismis ülkelerde maddi üretim sektöründekileri çoktan katlamistir. Kültür endüstrisinin müzeler, bienaller, festivaller, fuarlar, galeriler, müzayedeler araciligiyla örgütlenen dogrudan sanatla ilgili aglari da giderek giriftlesmekte ve sismektedir. Bunlar arasinda sanatin küresellestirilmesinin asal ortamlari olarak ortaya çikan bienaller, Paolo Virno ve Pascal Gielen gibi prekarite yazarlari tarafindan post- Fordist, gayri maddi, esnek ve güvencesiz emek rejimlerinin ideal modeli olarak tanimlanmaktadir. Hatta Gielen daha da ileri giderek, bütünüyle “sanat ortaminin ekonomik sömürü için ideal bir model”olup olmadigini irdelemektedir. Gerçekten de, bienal sanatçilari, küresel korporasyonlarin himayesi altinda örgütlenen bu son derecede otokratik ortamlarin bir anlamda çalisanlari sayilmazlar mi?
      Stok Kodu
      :
      9789750514531
      Sayfa Sayısı
      :
      279
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2014-01
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
  • Taksit Seçenekleri
    • Tüm kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      176,40   
      176,40   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat