Sepetim 0 Toplam: 0,00 TL
%20
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi %20 indirimli Mu

Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi

Liste Fiyatı : 220,00
İndirimli Fiyat : 176,00
Kazancınız : 44,00
Havale/EFT ile : 174,24
9786054495269
1001194
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din-Devlet İlişkisi
176.00

Devletin teorik tanim ve temel fonksiyonlari dikkate alindiginda, Dört Halife dönemindeki siyasî-sosyal yapinin bir “devlet” oldugu söylenebilir. Bu devletin yönetim sekli hilâfet idi. Hilâfet kaynagini Kur'ân-Sünnet, Sahâbe icmai ve Araplara komsu olan Bizans ve Sâsânî yönetimlerinden degil de, Islam öncesi Arap kabile yönetiminden almis ve Islâmîlestirmistir. Hilâfet, siyasî gücü elinde bulundurma sekline göre üç temel yönetim biçimi olan monarsi, oligarsi ve cumhuriyetin bir karsiligi degildir. Hilâfet, “dinî-siyasî mesrûiyet açisindan belirlenen sartlari tasiyan adayin, belli niteliklere sahip halkin temsilcileri tarafindan seçildigi, seçilene Kur'an-Sünnet'e bagli kalmasi sartiyla itaat edilmeye söz verildigi bir yönetim biçimidir.” Dönemin kültürel sartlarina göre olusturulan, bu yönüyle aklî ve dünyevî bir yönetim sekli olan hilafette hâkimiyet, toplumundu. Hilâfet, din-devlet iliskilerinin niteligine göre isimlendirilen teokrasi, Bizantinizm ve laiklikten farklidir. Dine uygun ancak dinin kendisi olmayan hilâfetin dinî bir baglayiciligi da yoktur. Devletin yapisi ve isleyisine bakildiginda, bu dönemde din-devlet iliskilerinde “din için devlet” anlayisinin esas alindigi söylenebilir.
  • Açıklama

    • Devletin teorik tanim ve temel fonksiyonlari dikkate alindiginda, Dört Halife dönemindeki siyasî-sosyal yapinin bir “devlet” oldugu söylenebilir. Bu devletin yönetim sekli hilâfet idi. Hilâfet kaynagini Kur'ân-Sünnet, Sahâbe icmai ve Araplara komsu olan Bizans ve Sâsânî yönetimlerinden degil de, Islam öncesi Arap kabile yönetiminden almis ve Islâmîlestirmistir. Hilâfet, siyasî gücü elinde bulundurma sekline göre üç temel yönetim biçimi olan monarsi, oligarsi ve cumhuriyetin bir karsiligi degildir. Hilâfet, “dinî-siyasî mesrûiyet açisindan belirlenen sartlari tasiyan adayin, belli niteliklere sahip halkin temsilcileri tarafindan seçildigi, seçilene Kur'an-Sünnet'e bagli kalmasi sartiyla itaat edilmeye söz verildigi bir yönetim biçimidir.” Dönemin kültürel sartlarina göre olusturulan, bu yönüyle aklî ve dünyevî bir yönetim sekli olan hilafette hâkimiyet, toplumundu. Hilâfet, din-devlet iliskilerinin niteligine göre isimlendirilen teokrasi, Bizantinizm ve laiklikten farklidir. Dine uygun ancak dinin kendisi olmayan hilâfetin dinî bir baglayiciligi da yoktur. Devletin yapisi ve isleyisine bakildiginda, bu dönemde din-devlet iliskilerinde “din için devlet” anlayisinin esas alindigi söylenebilir.
      Stok Kodu
      :
      9786054495269
      Sayfa Sayısı
      :
      176
      Baskı
      :
      2
      Basım Tarihi
      :
      2015-01
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
  • Taksit Seçenekleri
    • Tüm kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      176,00   
      176,00   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat