Bent Oyununda Fütursuz Oyunculuk
Liste Fiyatı :
200,00
İndirimli Fiyat :
180,00
Kazancınız :
20,00
Havale/EFT ile :
178,20
9786259417226
1152125
https://www.kutubist.com/bent-oyununda-futursuz-oyunculuk
Bent Oyununda Fütursuz Oyunculuk
180.00
Stanislavski'nin yüzyıl önce dediği gibi, “Aktör, karakterlerin deneyimlediğini deneyimleme lidir” ya da Eric Morris'in söyleyişiyle “Aktör, karakterin deneyimlediğini deneyimleyebilmenin
bir yolunu bulmalıdır ve ‘Sistem'in özü de budur.”
Bu çalışma da böylesi bir deneyimin serüveni olarak ortaya çıktı: İstanbul'da bir tiyatro kur mak için yola çıkan D22 Tiyatrosu için Meltem Cumbul tarafından sahneye konulan Martin
Sherman'ın Bent adlı oyununun ‘Sistem' üzerinden çözümlemesi.
Bu anlamda kitap, yönetmen Meltem Cumbul'un Fütursuzluk kavramı üzerinden bir tiyatro nun kuruluşuna, bir oyunun sahnelenme sürecine, oyuncu ve yönetmen deneyimine, drama turjik bir zemini inşa etme anlatımına odaklanıyor.
Meltem Cumbul yıllar içerisinde oluşturduğu oyuncu, eğitmen kimliğine bu defa yönetmen
olarak kuramcı kimliğini ekliyor... Yıllarca birlikte çalıştığı Eric Morris ve onun ‘Sistem' adını
verdiği yöntemle Bent oyununu Dramaturjik Öğelerin ve Toplumsal Boyutların Çözümlen mesi alt başlığıyla irdeliyor.
Kitap prova, gösteri ve felsefi alanları olan fütursuz oyunculuğun kuram ile uygulamayı bir
arada düşünen, bunu hayata geçiren, zorlukları kullanılır hale getiren, oyuncuların bu süreçte ki enstrüman ve işçilik çalışmalarını, pratik çözümleri, sahne buluşlarının çıkış dinamiklerini
mekan olarak Galata Hamursuz Fırını'nda D22 Tiyatrosu'nun kurulduğu alanda tiyatronun
mekan sanatı olduğuna inanan yönetmenin anlatımıyla bize gösteriyor..
bir yolunu bulmalıdır ve ‘Sistem'in özü de budur.”
Bu çalışma da böylesi bir deneyimin serüveni olarak ortaya çıktı: İstanbul'da bir tiyatro kur mak için yola çıkan D22 Tiyatrosu için Meltem Cumbul tarafından sahneye konulan Martin
Sherman'ın Bent adlı oyununun ‘Sistem' üzerinden çözümlemesi.
Bu anlamda kitap, yönetmen Meltem Cumbul'un Fütursuzluk kavramı üzerinden bir tiyatro nun kuruluşuna, bir oyunun sahnelenme sürecine, oyuncu ve yönetmen deneyimine, drama turjik bir zemini inşa etme anlatımına odaklanıyor.
Meltem Cumbul yıllar içerisinde oluşturduğu oyuncu, eğitmen kimliğine bu defa yönetmen
olarak kuramcı kimliğini ekliyor... Yıllarca birlikte çalıştığı Eric Morris ve onun ‘Sistem' adını
verdiği yöntemle Bent oyununu Dramaturjik Öğelerin ve Toplumsal Boyutların Çözümlen mesi alt başlığıyla irdeliyor.
Kitap prova, gösteri ve felsefi alanları olan fütursuz oyunculuğun kuram ile uygulamayı bir
arada düşünen, bunu hayata geçiren, zorlukları kullanılır hale getiren, oyuncuların bu süreçte ki enstrüman ve işçilik çalışmalarını, pratik çözümleri, sahne buluşlarının çıkış dinamiklerini
mekan olarak Galata Hamursuz Fırını'nda D22 Tiyatrosu'nun kurulduğu alanda tiyatronun
mekan sanatı olduğuna inanan yönetmenin anlatımıyla bize gösteriyor..
- Açıklama
- Stanislavski'nin yüzyıl önce dediği gibi, “Aktör, karakterlerin deneyimlediğini deneyimleme lidir” ya da Eric Morris'in söyleyişiyle “Aktör, karakterin deneyimlediğini deneyimleyebilmenin
bir yolunu bulmalıdır ve ‘Sistem'in özü de budur.”
Bu çalışma da böylesi bir deneyimin serüveni olarak ortaya çıktı: İstanbul'da bir tiyatro kur mak için yola çıkan D22 Tiyatrosu için Meltem Cumbul tarafından sahneye konulan Martin
Sherman'ın Bent adlı oyununun ‘Sistem' üzerinden çözümlemesi.
Bu anlamda kitap, yönetmen Meltem Cumbul'un Fütursuzluk kavramı üzerinden bir tiyatro nun kuruluşuna, bir oyunun sahnelenme sürecine, oyuncu ve yönetmen deneyimine, drama turjik bir zemini inşa etme anlatımına odaklanıyor.
Meltem Cumbul yıllar içerisinde oluşturduğu oyuncu, eğitmen kimliğine bu defa yönetmen
olarak kuramcı kimliğini ekliyor... Yıllarca birlikte çalıştığı Eric Morris ve onun ‘Sistem' adını
verdiği yöntemle Bent oyununu Dramaturjik Öğelerin ve Toplumsal Boyutların Çözümlen mesi alt başlığıyla irdeliyor.
Kitap prova, gösteri ve felsefi alanları olan fütursuz oyunculuğun kuram ile uygulamayı bir
arada düşünen, bunu hayata geçiren, zorlukları kullanılır hale getiren, oyuncuların bu süreçte ki enstrüman ve işçilik çalışmalarını, pratik çözümleri, sahne buluşlarının çıkış dinamiklerini
mekan olarak Galata Hamursuz Fırını'nda D22 Tiyatrosu'nun kurulduğu alanda tiyatronun
mekan sanatı olduğuna inanan yönetmenin anlatımıyla bize gösteriyor..Stok Kodu:9786259417226Sayfa Sayısı:168Baskı:1Basım Tarihi:2024-01Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:2. Hamur
- Taksit Seçenekleri
- Tüm kartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.