%10
Yeni
Beethoven ve Devrim Çağı Frida Knight

Beethoven ve Devrim Çağı

Liste Fiyatı : 32,00
İndirimli Fiyat : 28,80
Kazancınız : 3,20
Havale/EFT ile : 28,51
9799750403575
1182440
Beethoven ve Devrim Çağı
Beethoven ve Devrim Çağı
28.80
Beethoven ve Devrim Çagi Fransiz Devrimi'ne ve Devrim'in Avrupa üzerindeki etkilerine deginirken, o dönemin sanatsal, kültürel ve siyasi ortamlarini da ele aliyor. Ve hepsinin merkezinde Beethoven'i..Sagirligi nedeniyle, dostlariyla defterler araciligiyla anlasabilen Beethoven'in ailevi sorunlarini, parasikintisini, yayincilarla kavgasini, öfkesini ve coskusunu bu defterlerde görmek mümkün. Frida Knight, Beethoven'in müzisyen kisilinden çok, sosyal yasamini ele alarak, okura çok daha yakin gelebilecek bir Beethoven portresi çiziyor. Ve okuru hiçbir seye boyun egmeyen, devrimci, zaman zaman huysuz, öfkesini, mutlulugunu ve mutsuzlugunu ve mutsuzlugunu uç noktalarda yasayan, sira disi bir Beethoven'la tanistiriyor. -Çaginin ötesinde bir dahi; özgürlükçü düsünceleri, mücadeleci kimligiyle döneminin sorunlarina kayitsiz kalamayan, firtinali duygularini ve siyasi görüslerini bestelerine de yansitan bir müzik adami... Beethoven. Beethoven ve Devrim Çagi Fransiz Devrimi'ne ve Devrim'in Avrupa üzerindeki etkilerine deginirken, o dönemin sanatsal, kültürel ve siyasi ortamlarini da ele aliyor. Ve hepsinin merkezinde Beethoven'i... Sagirligi nedeniyle, dostlariyla “defterler“ araciligiyla anlasabilen Beethoven'in ailevi sorunlarini, para sikintisini, yayincilarla kavgasini, öfkesini ve coskusunu bu defterlerde görmek mümkün. Frida Knight, Beethoven'in müzisyen kisilinden çok, sosyal yasamini ele alarak, okura çok daha yakin gelebilecek bir Beethoven portresi çiziyor. Ve okuru hiçbir seye boyun egmeyen, devrimci, zaman zaman huysuz, öfkesini, mutlulugunu ve mutsuzlugunu ve mutsuzlugunu uç noktalarda yasayan, sira disi bir Beethoven'la tanistiriyor. (Arka Kapak) Dünya tarihindeki tüm çarpici hikâyeler gibi, Beethoven'in hikâyesi de kendine özgüdür. Beethoven da baslangiçtan itibaren müzikle iliskisini baskalarinin etkisiyle degil kendi müzik sezgisi ve hissi ile olusturmustur. Bunu ispatlayan olaylardan ilki 25 yasindayken Almanya'nin Bon sehrinden Viyana Kentine geldiginde yasadiklaridir. O dönemde bütün sanatçilar özellikle romantik sanatçilar Viyana'ya gelmistir. Beethoven da müziginin sesine kulak vererek eserlerini Viyana'ya tasimaya karar vermistir. Bestelerini Viyana'daki önemli müzik adamlarina gönderen Beethoven sonuçlari merakla beklemeye baslar. Müzik adamlarinin bu konudaki yorumlari ise ilginç olmustur: 'Bu genç adam niye basimiza bela oldu?...' Çünkü Beethoven bir çok müzisyenin yillarini vererek yapacaklari besteyi bir iki günde ortaya çikarabilmektedir. Bu nokta da bir deha ile karsilasmanin saskinligi ile müzik adamlari nasil bir tepki vereceklerini kestirememislerdir. Bundan sonra Beethoven'in izledigi yolda yaptigi tüm besteler yalnizca kalbinin sesi ile yani ilham duygusu ile olusur. Müzik anlaminda yaptiklari rastladigi eserlerin duygusundan farklidir. Müzik hayati boyunca dokuz ayri beste yapar. Ve bunlarin her biri senfoni ve müzik kavramlarinin anlamini etkileyebilecek kadar farklidir. Mozart ve Haydn etkilendigi bestecilerdir ama yaptigi farkli yorumlar onlari bile geride birakmistir. Haydn'in besteledigi 'Sonata'sini benimsemis ama buna farkli yorumlar getirmis, zenginlestirmistir. Bestelerine sarsici girisler yapmistir, bestelerindeki gereksiz tekrarlari atmis ve enstrümanlarin solo seslerine öncelik vermistir. Belki de en ilginci insan sesini ruhunun titresimlerine göre bestelerinin satir aralarina serpistirmistir. Bu tavri romantiklerin tavrina benzer. Bu etkileyici bir özelliktir çünkü yasadigi çag “devrim çagi“dir ve bu müzik tavri da müzik açisindan öenmli bir devrimdir. Devrimin Çaginda daha vurucu ve daha didaktik olmasi beklenen Beethoven'in müzik eserleri... Yalnizca duygularin esinlenisinden etkilenir. Beethoven bu yüzden devrimin çaginda... Bestelerini kalbinin sularinda gezdirebilecek kadar cesur bir tavir göstermistir. Beethoven ve Devrim Çagi okundukça yukaridaki anektodlar birer kivilcim gibi satir aralarinda gizlenir. Beethoven sagir olmasina ragmen müzik, devrim otoritesi altinda
  • Açıklama
    • Beethoven ve Devrim Çagi Fransiz Devrimi'ne ve Devrim'in Avrupa üzerindeki etkilerine deginirken, o dönemin sanatsal, kültürel ve siyasi ortamlarini da ele aliyor. Ve hepsinin merkezinde Beethoven'i..Sagirligi nedeniyle, dostlariyla defterler araciligiyla anlasabilen Beethoven'in ailevi sorunlarini, parasikintisini, yayincilarla kavgasini, öfkesini ve coskusunu bu defterlerde görmek mümkün. Frida Knight, Beethoven'in müzisyen kisilinden çok, sosyal yasamini ele alarak, okura çok daha yakin gelebilecek bir Beethoven portresi çiziyor. Ve okuru hiçbir seye boyun egmeyen, devrimci, zaman zaman huysuz, öfkesini, mutlulugunu ve mutsuzlugunu ve mutsuzlugunu uç noktalarda yasayan, sira disi bir Beethoven'la tanistiriyor. -Çaginin ötesinde bir dahi; özgürlükçü düsünceleri, mücadeleci kimligiyle döneminin sorunlarina kayitsiz kalamayan, firtinali duygularini ve siyasi görüslerini bestelerine de yansitan bir müzik adami... Beethoven. Beethoven ve Devrim Çagi Fransiz Devrimi'ne ve Devrim'in Avrupa üzerindeki etkilerine deginirken, o dönemin sanatsal, kültürel ve siyasi ortamlarini da ele aliyor. Ve hepsinin merkezinde Beethoven'i... Sagirligi nedeniyle, dostlariyla “defterler“ araciligiyla anlasabilen Beethoven'in ailevi sorunlarini, para sikintisini, yayincilarla kavgasini, öfkesini ve coskusunu bu defterlerde görmek mümkün. Frida Knight, Beethoven'in müzisyen kisilinden çok, sosyal yasamini ele alarak, okura çok daha yakin gelebilecek bir Beethoven portresi çiziyor. Ve okuru hiçbir seye boyun egmeyen, devrimci, zaman zaman huysuz, öfkesini, mutlulugunu ve mutsuzlugunu ve mutsuzlugunu uç noktalarda yasayan, sira disi bir Beethoven'la tanistiriyor. (Arka Kapak) Dünya tarihindeki tüm çarpici hikâyeler gibi, Beethoven'in hikâyesi de kendine özgüdür. Beethoven da baslangiçtan itibaren müzikle iliskisini baskalarinin etkisiyle degil kendi müzik sezgisi ve hissi ile olusturmustur. Bunu ispatlayan olaylardan ilki 25 yasindayken Almanya'nin Bon sehrinden Viyana Kentine geldiginde yasadiklaridir. O dönemde bütün sanatçilar özellikle romantik sanatçilar Viyana'ya gelmistir. Beethoven da müziginin sesine kulak vererek eserlerini Viyana'ya tasimaya karar vermistir. Bestelerini Viyana'daki önemli müzik adamlarina gönderen Beethoven sonuçlari merakla beklemeye baslar. Müzik adamlarinin bu konudaki yorumlari ise ilginç olmustur: 'Bu genç adam niye basimiza bela oldu?...' Çünkü Beethoven bir çok müzisyenin yillarini vererek yapacaklari besteyi bir iki günde ortaya çikarabilmektedir. Bu nokta da bir deha ile karsilasmanin saskinligi ile müzik adamlari nasil bir tepki vereceklerini kestirememislerdir. Bundan sonra Beethoven'in izledigi yolda yaptigi tüm besteler yalnizca kalbinin sesi ile yani ilham duygusu ile olusur. Müzik anlaminda yaptiklari rastladigi eserlerin duygusundan farklidir. Müzik hayati boyunca dokuz ayri beste yapar. Ve bunlarin her biri senfoni ve müzik kavramlarinin anlamini etkileyebilecek kadar farklidir. Mozart ve Haydn etkilendigi bestecilerdir ama yaptigi farkli yorumlar onlari bile geride birakmistir. Haydn'in besteledigi 'Sonata'sini benimsemis ama buna farkli yorumlar getirmis, zenginlestirmistir. Bestelerine sarsici girisler yapmistir, bestelerindeki gereksiz tekrarlari atmis ve enstrümanlarin solo seslerine öncelik vermistir. Belki de en ilginci insan sesini ruhunun titresimlerine göre bestelerinin satir aralarina serpistirmistir. Bu tavri romantiklerin tavrina benzer. Bu etkileyici bir özelliktir çünkü yasadigi çag “devrim çagi“dir ve bu müzik tavri da müzik açisindan öenmli bir devrimdir. Devrimin Çaginda daha vurucu ve daha didaktik olmasi beklenen Beethoven'in müzik eserleri... Yalnizca duygularin esinlenisinden etkilenir. Beethoven bu yüzden devrimin çaginda... Bestelerini kalbinin sularinda gezdirebilecek kadar cesur bir tavir göstermistir. Beethoven ve Devrim Çagi okundukça yukaridaki anektodlar birer kivilcim gibi satir aralarinda gizlenir. Beethoven sagir olmasina ragmen müzik, devrim otoritesi altinda
      Stok Kodu
      :
      9799750403575
      Sayfa Sayısı
      :
      252
      Çeviren
      :
      M. Halim Spatar
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat